Digitális tantermen kívüli oktatás eljárásrendje
Az elkövetkező hetekben - a rendelkezés feloldásáig – a tanulók nem látogathatják az oktatási intézményt. Olyan módszereket kell alkalmazni, amelyek nem igényelnek személyes kontaktust. Digitális eszközök segítségével kell megoldani a tanítás – tanulás metodikáját.
Intézményünk az oktatás alapjait a már harmadik tanéve alkalmazott „Kréta” rendszerre helyezi. A tanítás órarendszerűen fog zajlani, így kapják meg a feladataikat a tanulók. A feldolgozandó tananyagok és a hozzájuk kapcsolódó elvégzendő feladatok a KRÉTA felületen meg fognak jelenni annak érdekében, hogy a tanulók mind számítógépen, mind pedig mobiltelefonon elérhessék azokat.
A nevelő az órarend szerint naplózza a tanóráit, a házi feladat fülön beírja a tanulandó anyagot: tankönyv és munkafüzet esetén az oldalszámot, illetve egyéb dokumentumokat (feladatlapok, pdf fileok, prezentációk), ezek a KRÉTA DKT felületén is meg fognak jelenni, ami alkalmas az elkészült feladat visszaküldésére.ELSŐDLEGESEN EZT A FELÜLETET KELL HASZNÁLNI! A kiküldött üzenet tartalmazza az elvégzendő feladat határidejét. A határidő pontos betartása elengedhetetlen, mert ha ez nem történik meg, akkor a tanár nem tudja értékelni a munkát, és az elégtelennek minősül.
A kért feladat lehet egy munkafüzeti oldal kitöltése, egy feltöltött feladatlap kitöltése vagy valamilyen kézzel írott munka. Ezeket lefotózva, vagy akinek lehetősége van scennelve kell felcsatolni üzenetként a pedagógusnak.
A tanár használja a KRÉTA DIGITÁLIS KOLLABORÁCIÓS TÉR röviden DKT Üzenőfal funkciót, erre kattintva egy új felületen fog megjelenni a tanárok által elküldött üzenet és a diák ugyanígy tud válaszolni az üzenetre.
Ellsődlegesen a DKT funkcióit alkalmazzuk.
A felső tagozaton a tanár a heti óraszámának felét lehetőség szerint online órában (lehetőleg a KRÉTA DKT felületen) tartja.
Az alsó tagozaton lehetőség szerint nap kettő online órát ((lehetőleg a KRÉTA DKT felületen) tartunk.
Településünkön él néhány család, aki nem rendelkezik internet kapcsolattal, ezért szükséges egy alternatív módszer kialakítása a feladatok kiadására és visszajuttatására. Felméréseink szerint kb. 3-5 gyereket érint ez a nehézség.
Ezen gyerekek esetében is heti bontásban fogjuk kiadni a feladatokat papír alapon. Egyénre elkészített csomagokat fogunk összeállítani, amelyet megadott időpontban kell átvennie a gyermeknek vagy valamelyik hozzátartozónak. Az elkészített feladatokat 1 héttel később visszahozza és az újabb heti feladatokat átveszi. A csomagokban kiadott feladatok meg fognak egyezni az internetes feladatokkal.
A nevelő a beérkezett csomagokat hetente átveszi, a következő hét feladatait előre kiküldheti, a titkárságon nyomtatjuk, elosztjuk.
Annak érdekében, hogy a Kréta rendszerben a tanulók üzeneteiket megkaphassák szükséges egy email cím kialakítása, melyeket rögzítettünk a rendszerben.
Aki még nem rendelkezik email címmel, de lehetősége van internet hozzáférésre az otthonában az mindenképpen készítse el az email címet és küldje el az osztályfőnöknek.
Az elkészült email címekre kiküldésre kerülnek a Krétához kapcsolódó felhasználói nevek és jelszavak (Felhasználónév: tanuló 11 jegyű oktatási azonosítója, jelszó: születési dátum kötőjelekkel pl: 2001-01-01). A tanuló ezzel tud majd belépni a rendszerbe.
Az első feladatok 2021. március 08-tól érkeznek a Krétában.
A papír alapon történő csomagok átadása az iskola előtt történik, első esetben 2021. március 12-én (péntek) 10-11 óráig. Az elkészített feladatokat a következő csomag átadásakor kell leadni az iskola előtt.
Az első hét elvégzett feladatainak leadási határideje mind elektronikusan mind papír alapon 2021. március 16. kedd 11 óra. Ezt követően - ha csak a pedagógus másképpen nem határozza azt meg az üzeneteiben – minden héten kedden kell leadni, beadni a feladatokat és az újakat is ekkor kapják meg a diákok.
A határidők betartása nagyon fontos, mert az értékelés elsődleges alapját képezik. Amennyiben a munka nem készül el határidőre, úgy a heti teljesítményt elégtelennek minősíti a pedagógus.
A pedagógus alapesetben minden héten megküldi az elvégzett feladatok néhány szavas értékelését, illetve a határidőre be nem érkezett feladatoknál a naplóba azonnal bekerül az egyes. A heti értékelések összesítéseként havonta minimum egy órai munka jeggyel értékelve bekerül a naplóba,
illetve azon tárgyak esetén, ahol kérdőíves módszerrel kvázi dolgozat írásra került sor, a kérdőív jeggyel való értékelése is megtörténik.
feladat elégtelennek minősül!
HA SEGÍTSÉGRE VAN SZÜKSÉGED
Természetesen nem hagyjuk magára a diákokat!!! A pedagógusok telefonszámukat kiküldték.
A pedagógus órarend szerinti órájában és délután 17-18 óra között lesz elérhető.
Ha nem vesszük fel vagy épp mással beszélünk, akkor vissza fogunk hívni, ne aggódj!
Kréta belépéssel kapcsolatban emailben lehet segítséget kérni a czobeltagintezmeny@gmail.com email címen, illetve az osztályfőnöknek kell a problémát jelezni.
Segítünk, ha nem érted, segítünk, ha nem találod!
Viszont TE is segíts minket azzal, hogy határidőre elvégzed a feladataidat.