Az oktatás a leghatalmasabb fegyver, amit arra használhatsz, hogy megváltoztasd a világot.
– Nelson Mandela –
Amikor nehéz döntés előtt állsz az osztályban, állj meg egy pillanatra: Diákként te mit szerettél volna?
Az a dolgunk, hogy az osztályunkba járó diákokat tanítsuk. Nem azokat a diákokat, akiket szeretnénk, ha az osztályunkba járnának, és nem is azokat, akik régen oda jártak.
Hanem azokat a diákokat, akik ebben a pillanatban ott ülnek a padsorokban. Méghozzá mindegyiket.
– Dr. Kevin Maxwell-
Czélod bár fedje sürű fátyol,
Vonz a magasság, vonz a távol,
Kerülő utakon ne tévedj,
Fejlődnöd kell, csak ez az élet!
(Czóbel Minka)
MUNKATERV
TORNYOSPÁLCAI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ALAPFOKÚ MŰVÉSZETI ISKOLA CZÓBEL MINKA TANGINTÉZMÉNYE
részére
2023. szeptember 1-jétől a 2024. augusztus 31-ig terjedő időszakra
2023. szeptember 15.
Készítette: Kertész Zoltánné
tagintézmény-vezető
A munkaterv felépítése
BEVEZETÉS
1. Helyzetelemzés
1.1 Tárgyi feltételek
1.1.1 Tanulócsoportok száma, létszáma, jellegzetességei
1.2 Személyi feltételek
1.3 Munkaközösségeink
1.4 Tisztségviselők
1.5 Szakleltárosok
1.6 Érdekképviseletek az iskolában
1.7 Az intézményi szervezetek
2. Tanév rendje
2.1 Szünetek
2.1.1. Tanítás nélküli munkanapok felhasználása
2.2 Szülői értekezlet
2.2.1 Fogadóórák
2.2.2 Szülők képviselőtestületi ülései
2.2.3 Rendkívüli szülői értekezlet
2.3 Munkaértekezletek
2.3.1 Osztályozó értekezletek
2.4 Bizonyítványosztás
2.4.1 Félévi testületi értekezlet
2.5 Ballagás
2.6 Évzáró
2.7 Tanévzáró testületi értekezlet
2.8 Tantestületi nevelési értekezletek
2.9 Iskolavezetőségi értekezletek
2.10 Hit- és vallásoktatás ideje és helye
3. A hosszú távú pedagógiai program lebontása a 2023/2024-as tanévre, kiemelt célok, feladatok megjelölése
3.1 A 2023-2024-as tanév feladatai
4. Hagyományaink kronológiai sorrendben
5. Iskolai és országos mérések kronológiai sorrendben
6. Versenyek
7. Az iskola PR tevékenysége
8. Nemzetiségi oktatás
9. Továbbképzés/Átképzés
10. Ellenőrzés, értékelés, mérés
11. Külső kapcsolataink
12. Záradékok
12.1 A tantestület záradéka
12.2 A Szülői Munkaközösség záradéka
12.3 A DÖK záradéka
BEVEZETÉS
Mindenekelőtt ajánlom figyelmetekbe a következő gondolatokat:
A jó iskola kérdése nem az, hogy lássuk, mit nem tudsz, hanem, hogy “mit tudsz”, a te sajátos képességeid (és az intelligenciák legalább nyolcféle formája) szerint. (Vekerdy Tamás)
A 2023/2024-es tanévre vonatkozó munkaterv a vonatkozó jogszabályi előírások alapján, így többek között
• a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény,
• A belügyminiszter 30/2023. (VIII. 22.) BM rendelete
a 2023/2024-es tanév rendjéről
és az egyes oktatást szabályozó miniszteri rendeletek módosításáról alapján került összeállításra.
A munkatervben figyelembe vételre kerültek az intézmény működését, tevékenységét meghatározó fontosabb belső szabályozások is, így különösen:
- az intézmény Pedagógiai Programja,
- az intézmény SZMSZ-e
- az intézmény Házirendje
- az intézményben működő szervezetek működési dokumentumai.
1. Helyzetelemzés
1.1 Tárgyi feltételek
Az iskolai tantermek és szaktantermek száma, azok kihasználtsága:
Iskolánk 8tanteremmel rendelkezik:
Ebből: 4 alsós tanterem
4felsős tanterem
Rendelkezésre áll:
1 számítástechnika
1 kisterem
1 fejlesztő szoba
Egyéb termeink:
- 1 szertár (fizika, kémia)
- 1 szertár (történelem, földrajz)
- 1 szertár
- 1 szertár (könyvek +hangtechnika)
- 1 fejlesztőpedagógiai terem, logopédiai terem
- 1 iroda + fénymásoló helyiség
- 1 tanári szoba
- 1 igazgatói szoba
- 1 takarítói szoba
- 1 karbantartói szoba
Tornaterem:
- 2 öltöző
- 2 vizesblokk
Egyéb helyiségek:
- 1 aula
- 4 vizesblokk
- 2 mozgáskorlátozott mosdó
- 1 szertár
- 1 orvosi szoba
1.1.1. Tanulócsoportok száma, létszáma, jellegzetességei
Az iskola tanulólétszáma: 98 fő
58 fő → alsós
40 fő → felsős
Tanulóink 8 tanulócsoportban sajátíthatják el az ismereteket.
- alsó tagozatban 4 osztály
- felső tagozatban 4 osztály
Csoportbontásban oktatjuk:
Az idei tanévben nem oktatunk.
Az osztályok és az osztálylétszámok:
Évfolyamok |
Lét-szám |
Osztályfőnök |
Egyéb információ |
|
|
||||
SNI |
BTMN |
HH |
HHH |
GYVK |
Ingyen étkezők |
Kedv. étkező |
|||
|
20 fő |
Berta Zoltánné |
0 fő |
0 fő |
2 fő |
0 fő |
5 fő |
5 fő |
15 fő |
|
10 fő |
Mikita Zoltánné |
0 fő |
0 fő |
1 fő |
0 fő |
2 fő |
2 fő |
8 fő |
|
|
|
|
||||||
3. évfolyam |
14 fő |
Tamásné Murin Mónika |
0 fő |
3 fő |
1 fő |
0 fő |
2 fő |
2 fő |
10 fő |
|
|
|
|
||||||
4. évfolyam |
14 fő |
Hajdu Tünde |
2 fő |
1 fő |
0 fő |
1 fő |
1 fő |
2 fő |
11 fő |
|
|
|
|
||||||
Alsó összesen: 58 fő Átlaglétszám: 14,5 fő/osztály |
|
|
|
||||||
|
|
|
|
||||||
5. évfolyam |
8 fő |
Dobosné Kiss Ágnes |
0 fő |
1 fő |
1 fő |
1 fő |
2 fő |
3 fő |
5 fő |
|
|
|
|
||||||
6. évfolyam |
6 fő |
Simon Nóra |
2 fő |
1 fő |
2 fő |
1 fő |
2 fő |
3 fő |
2 fő |
|
|
|
|
||||||
7. évfolyam |
12 fő |
Balogh István |
0 fő |
2 fő |
2 fő |
0 fő |
2 fő |
2 fő |
8 fő |
|
|
|
|
||||||
8. évfolyam |
14 fő |
Nagy Attila |
1 fő |
3 fő |
3 fő |
3 fő |
5 fő |
7 fő |
4 fő |
|
|
|
|
||||||
Felső összesen: 40 fő Átlaglétszám: 10,0 fő/osztály |
|
|
|
||||||
|
|
|
|
||||||
Összesen: |
98 fő |
12,25 fő / osztály |
5 fő |
12 fő |
14 fő |
6 fő |
21 fő |
31 fő |
52 fő |
Az iskolai átlaglétszám osztályonként 12,25 fő.
Tanulóink 11 tanulócsoportot alkotnak:
Napközi – Tanulószobai csoport
A 2011. évi CXC. – A nemzeti köznevelési törvény 27.§ (2) értelmében a nevelés-oktatást a délelőtti és délutáni tanítási időszakban olyan módon szervezzük meg, hogy a foglalkozások legalább tizenhat óráig tartsanak. A délutáni foglalkozások zömét a napközis órák jelentik. A napközis foglalkozásokat az 1 – 8. évfolyam számára szervezzük összevont csoportokban (összesen 2 csoport).
1.2 Személyi feltételek
12 pedagógus álláshely
név |
tisztség |
szak |
Kertész Zoltánné |
tagintézmény-vezető |
magyar-történelem |
Berta Zoltánné |
tankönyvfelelős |
tanító |
Mikita Zoltánné |
|
tanító |
Tamásné Murin Mónika |
alsós munkaközösség vezetője |
tanító, fejlesztőpedagógus, önértékelési csoport tagja |
Hajdu Tünde |
|
tanító |
Faragóné Fülep Alícia |
GYED-en van |
tanító |
Dobosné Kiss Ágnes |
ÖKO-Iskola megvalósító |
matematika-kémia-informatika |
Simon Nóra |
|
magyar-ukrán |
Balogh István |
|
biológia-technika |
Nagy Attila |
|
földrajz-testnevelés |
Csépke Dóra |
felsős munkaközösség-vezető DÖK segítő tanár |
történelem- tanító |
Sándor Judit |
GYED-en van |
angol nyelv |
jelenleg nincs
Pedagógusaink általuk tanított tantárgyak, ellátott további feladatok, és azok óraszámait a tantárgyfelosztás tartalmazza.
Pedagógiai munkához kapcsolódó adminisztráció:
! Osztály/csoportnaplók megnyitása: 2023. szeptember 01.
! Tanulók beírása, törzslapok megnyitása: 2023. szeptember 01.
! Tanórán kívüli foglalkozások naplóinak megnyitása: 2023. szeptember 01.
! E-tanmenetek feltöltése 2023. szeptember 15.
! Munkaközösségek munkaterveinek elkészítése:
! előzetes: 2023. augusztus 30.
! Végleges: 2023. szeptember 06.
Pedagógiai munkát közvetlenül segítő:
- fejlesztőpedagógus (saját pedagógus): Tamásné Murin Mónika
- gyógypedagógus (Tankerületi Központ): Kovács Viktória segíti az oktató – nevelő munkát.
A nem pedagógus munkakörben foglalkoztatottak létszáma: 5 fő
iskolatitkár: Petiné Szabó Erika a GYED-en lévő Takácsné Baglyos Klára helyettesítésére
szakképzettsége: pedagógiai asszisztens
Technikai személyzet:
karbantartó: Varga Zoltán – festő-mázoló, kazánfűtő
takarító: Csépke Zoltánné
Linzenbold Piroska
Takács Bertalanné
1.3. Munkaközösségeink
alsós munkaközösség
tagjai: Tamásné Murin Mónika – munkaközösség-vezető
Berta Zoltánné
Fülep Alícia – jelenleg GYED-en van
Hajdu Tünde
Mikita Zoltánné
felsős munkaközösség
tagjai: Balogh István
Csépke Dóra - munkaközösség-vezető
Dobosné Kiss Ágnes
Kertész Zoltánné
Nagy Attila
Simon Nóra
Sándor Judit – jelenleg GYED-en van
1.4. Tisztségviselők
pályaválasztási felelős: Csépke Dóra
gyermek- és ifjúságvédelmi felelős: Mikita Zoltánné
DÖK segítő pedagógus: Csépke Dóra
tűz- és munkavédelmi felelős: Takácsné Baglyos Klára
tankönyvfelelős: Berta Zoltánné
videofelelős, facebook, vöröskeresztes tanárelnök: Balogh István
DSK felelős– Nagy Attila
faliújság: minden nevelő havi váltásban
díszítés: minden nevelő
1.5 Szakleltárosok
magyar: Simon Nóra
történelem: Csépke Dóra
angol nyelvi: Nagy Attila
földrajz: Nagy Attila
testnevelés: Nagy Attila
technika: Balogh István
matematika: Dobosné Kiss Ágnes
fizika: Barkaszi Lajos
kémia: Dobosné Kiss Ágnes
biológia: Balogh István
rajz: Csépke Dóra
ének: Csépke Dóra
alsós: Tamásné Murin Mónika
napközi: Vitai Mihályné, Tamásné Murin Mónika, Simon Nóra
informatika: Dobosné Kiss Ágnes, Mikita Zoltánné
1.6. Érdekképviseletek az iskolában
Közalkalmazotti tanács
Nem működik az intézményben
1.7. Az intézményi szervezetek
Alkalmazotti közösség
Intézményünkben a dolgozók összessége adja az alkalmazotti közösséget.
Az alkalmazotti közösség joggyakorlásával kapcsolatos feladatok ellátását az intézményvezető végzi.
Az alkalmazotti közösséggel kapcsolatos feladataink:
- az alkalmazotti közösség összehívása, és a jogkörébe tartozó ügyek megtárgyalása.
Nevelőtestület
A nevelő-testület az intézmény pedagógus munkakört betöltő pedagógusaiból áll, jelenlegi létszáma 12 fő, betöltetlen álláshely nincs.
A testület adott évi feladatait és értekezleteit jelen munkaterv tartalmazza.
A nevelőtestület működésével kapcsolatos feladataink:
Szakmai közösségek
Az intézményünkben a következő szakmai közösségek működnek:
A szakmai közösségek a tanévben folytatandó munkájukról saját munkatervet készítenek szeptember 09-ig.
A szakmai közösségek működtetetésével kapcsolatos feladatunk:
Diákönkormányzat
A diákönkormányzatot segítő tanár: Csépke Dóra
A diákönkormányzattal kapcsolatos feladatok:
Gyermek- és ifjúságvédelmi munka:
A gyermek- és ifjúságvédelmi felelős: Mikita Zoltánné
A gyermek- és ifjúságvédelemmel kapcsolatos feladatok:
Szülői szervezet
A szülői szervezettel kapcsolatos feladatok:
Egyéb felelősök
2. § (2)
2023/2024. tanév első tanítási napja 2023. szeptember 1. (péntek) utolsó tanítási napja 2024. június 21. (péntek).
A tanítási napok száma száznyolcvan nap.
2. § (4)
A tanítási év lezárásának, a tanuló minősítésének, a magasabb évfolyamra lépésnek nem akadálya, ha az iskola a rendkívüli tanítási szünet elrendelése miatt kieső tanítási napokat a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 30. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint nem tudja teljes egészében pótolni.
Az iskola indokolt esetben gondoskodik az elmaradt tananyag 2024/2025. tanítási évben történő feldolgozásáról.
Az iskola számára választható új lehetőség
2. § (5)
A tanítási év lezárását követően az iskola – ha az iskola fenntartója azzal egyetért és az ahhoz szükséges feltételeket biztosítja – a tanulói részére pedagógiai program végrehajtásához nem kapcsolódó foglalkozásokat szervezhet, amelyeken a részvételt a tanuló, kiskorú tanuló esetén a szülő az iskola igazgatójához benyújtott kérelemben kezdeményezheti.
3. § Az alapfokú művészeti iskolákban és a felnőttoktatásban a tanítási év első és utolsó napját – a tanítási év első és utolsó hetének keretében – az igazgató határozza meg.
Félév
4. § A tanítási év első féléve 2024. január 19-ig tart. Az iskolák 2024. január 26-ig értesítik a tanulókat, kiskorú tanuló esetén a szülőket az első félévben elért tanulmányi eredményekről.
Az első félév és tanítási év utolsó napját, a középiskolában a május-júniusi szóbeli érettségi vizsgaidőszak utolsó napját követő tizenöt napon belül az iskolák a nevelőtestületi értekezleten elvégzik a pedagógiai munka elemzését, értékelését, hatékonyságának vizsgálatát.
A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet tájékoztatás céljából meg kell küldeni a fenntartónak.
Tantermen kívüli digitális tanrend
5. §
Ha az iskola ellenőrzési körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt az iskola működtetése nem lehetséges, az iskola igazgatójának jelzése alapján a köznevelésért felelős miniszter az érintett iskolában, feladatellátási helyen, évfolyamon vagy osztályban határozott időre tantermen kívüli, digitális munkarendet rendelhet el.
Tanítási szünet a tanítási évben, a tanítás nélküli munkanapok
6. § A tanítási évben – a tanítási napokon felül – a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra az általános iskolában, a fejlesztő nevelést-oktatást végző iskolában és az alapfokú művészeti iskolában négy,
a nappali oktatás munkarendje szerint működő a szakgimnáziumban nyolc, gimnáziumban, szakiskolában és készségfejlesztő iskolában hét,
az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózatban négy munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, egy tanítás nélküli munkanap programjáról – a nevelőtestület véleményének kikérésével – az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni, egy tanítás nélküli munkanap kizárólag pályaorientációs célra használható fel.
2.1. Szünetek
7. § (1)
Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2023. október 27. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2023. november 6. (hétfő).
(2) A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2023. december 21. (csütörtök), a szünet utáni első tanítási nap 2024. január 8. (hétfő).
(3) A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. március 27. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2024. április 8. (hétfő).
Beíratás
Témahetek
11. § (1)
témahetek és témanap időpontjai:
a) „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét 2024. március 4–8. között, https://www.penz7.hu/penzugyi-tema-pedagogusoknak.cshtml
b) Digitális Témahét 2024. április 8–12. között, https://digitalistemahet.hu
c) Fenntarthatósági Témahét 2024. április 22–26. között, https://www.fenntarthatosagi.temahet.hu
Tervét a munkaközösségek beszámolói tartalmazzák.
d) Magyar Diáksport Napja 2023. szeptember 29. https://www.mdsz.hu/hir/hivatalosan-is-temanap-a-magyar-diaksport-napja/ - közös döntés alapján az idei tanévben is megvalósítjuk, csatlakozva a felhíváshoz.
Megvalósítás:
munkatervben meghatározott módon: tanítási órákon, egyéb foglalkozásokon
A nevelési-oktatási intézmény a munkatervében meghatározott módon részt vehet a témahetekhez kapcsolódó programokon, továbbá a tantervben előírt, az adott témával összefüggő tanítási órákat, foglalkozásokat a témahét keretében megszervezheti.
Kiemelt feladatunk a Fenntarthatósági Témahét megszervezése, mert ÖKOISKOLA vagyunk.
Tanítás nélküli munkanapok felhasználása: 4 nap
1. nap: Kulturális örökség napja
2. nap: Czóbel-diáknap
3. nap: Pályaorientációs nap
4.nap: DÖK nap
2.2. Szülői értekezletek időpontjai
2023. szeptember 25. (hétfő)
2023. november 13 - 17. (hétfő-péntek)
2024. február 5 – február 9. (hétfő-péntek)
2024. május 6 - 10. (hétfő-péntek)
2.2.1. Fogadóórák
Egyénileg a nevelők beosztása szerint.
A hirdetőtáblán megtalálják a szülők, minden nevelő üzenetben kiküldi a KRÉTA-ban.
Az iskola védőnője is részt vesz a fogadó órákon, ha kérjük.
2.2.2. Szülői képviselőtestületi ülései
2022. szeptember 25. (hétfő 17 óra)
2022. november 13. (hétfő) 17 óra
2.2.3. Rendkívüli szülői értekezlet
pályaválasztási: ha a szülők igényt tartanak rá
táborozói /a táborok előtt később meghatározott időpontban/
Rendkívüli szülői értekezletet bármely osztályfőnök tarthat, előtte be kell jelentenie az iskolavezetésnek.
2.3. Munkaértekezletek
- 2023. augusztus 24. (csütörtök)
- 2023. augusztus 31. (csütörtök)
- 2023. szeptember 13. (szerda)
- 2023. október 4. (szerda)
- 2023. november 7. (kedd)
- 2023. december 4. (hétfő)
- 2024. január 16. (kedd)
- 2024. február 7. (szerda)
- 2023. március 1. (szerda)
- 2024. május 7. (kedd)
2.3.1. Osztályozó értekezletek
I. félévi 2024. január 19. (péntek)
II. félévi 2024. június 21. (péntek)
2.4. I. félévi bizonyítványosztás: 2024. január 26. (péntek)
2.4.1. Félévi tantestületi értekezlet: 2024. február 7. (szerda) 16 óra
2.5. Ballagás: 2024. június 22. (szombat) 9 óra
2.6. Évzáró: 2024. június 22. (szombat) 9 óra
2.7. Tanévzáró tantestületi értekezlet: 2024. június 27. (csütörtök) 9 óra
2.8. Tantestületi nevelési értekezlet: 2024. április 9. (kedd))
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető
- BECS munkájáról beszámoló
Felelősök: BECS Csépke Dóra és Tamásné Murin Mónika
2.9. Iskolavezetőségi értekezletek:
Havonta egy alkalommal, szükség illetve aktualitások szerint
Iskolavezetőség tagjai:
intézményvezető l fő
intézményvezető-helyettes 1 fő
tagintézmény-vezetők 3 fő
Kibővített iskolavezetőség tagjai:
8 fő munkaközösség-vezetők
2.10. Hit- és vallásoktatás, erkölcstanoktatás ideje és helye
Tanrendi hit- és vallásoktatás ideje és helye
Helye: az osztály tanterme és a 3. sz. tanterem
Ideje: az iskolai órarendbe beépítve.
3. A hosszú távú pedagógiai program lebontása a 2023/2024-es tanévre, kiemelt célok, feladatok megjelölésével
A Tornyospálca Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Czóbel Minka Tagintézménye dolgozói vállaljuk, hogy partnereink igényeit minél teljesebb körben kielégítjük, s rugalmasan alkalmazkodunk az intézményünket érintő kihívásokhoz, s mindezekkel összhangban a gyermekközpontú intézményrendszer továbbfejlesztésén dolgozunk. Törekszünk arra, hogy esztétikus, családias környezetben neveljük gyermekeinket. Célunk, hogy az iskoláskorú gyermekek, valamint a szülők és a fenntartó igényeinek, elvárásainak megfeleljünk.
3.1. A 2023/2024-es tanév feladatai
4. Hagyományaink – ünnepségeink
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető,
Berta Zoltánné tanító
Felelős: Csépke Dóra DÖK segítő tanár
Felelős: Berta Zoltánné
2023. október 4. (szerda)
Felelős: Balogh István
Felelős: osztályfőnökök
Felelős: Csépke Dóra – Balogh István
Felelős: Tamásné Murin Mónika és Csépke Dóra munkaközösség-vezetők
Felelős: Tamásné Murin Mónika alsós munkaközösség-vezető
Csépke Dóra felsős munkaközösség-vezető
Felelős:Kertész Zoltánné, osztályfőnökök
Felelős: minden nevelő
Felelős: minden nevelő
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető és minden nevelő
Felelős: Simon Nóra
Felelős: Csépke Dóra DÖK segítő tanár, Tamásné Murin Mónika munkaközösség-vezető
Felelős: Dobosné Kiss Ágnes, Balogh István
Felelős: osztályfőnökök
Felelős: Simon Nóra
Felelős: alsó tagozatos nevelők
Felelős: Csépke Dóra, felső tagozatos nevelők dekoráció
Felelős: irodalom szakkör
Felelős:Nagy Attila és Balogh István
A megemlékezéseket az e-naplóban is kell rögzíteni.
5. Iskolai és országos mérések kronológiai
sorrendben
Kimeneti mérések
11. § (1) A tanév során az alábbi mérések lebonyolítására kerül sor:
a) 4–5. évfolyam: szövegértés, matematika mérés;
b) 6–11. évfolyam: szövegértés, matematika, természettudomány, idegen nyelvi mérés az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében, célnyelvi mérés angol, német, kínai nyelvből;
c) 5–11. évfolyam: digitális kultúra és történelem kísérleti mérés.
A mérésben érintett tanulók a 4. évfolyamon egy, az 5. évfolyamon két, a 6–11. évfolyamon három mérési napon vesznek részt.
A miniszteri rendelet 135. §-a alapján a két tanítási nyelvű nevelést-oktatást folytató általános iskolában célnyelvi mérés a 6-11. évfolyamon, amely a 6. és a 7. évfolyamon a Közös Európai Referenciakeret (a továbbiakban: KER) szerinti A2 szintű, a 8. évfolyamon a KER szerinti B1 szintű nyelvtudást méri;
Alsó tagozaton: matematika
magyar tantárgyakból
Felső tagozaton: szövegértés, matematika, természettudomány, idegen nyelv
Határidő: 2024. március 4. – 2024. június 3.
Javítás, kiértékelés: 2024. június 12. – Az új digitális méréseknek megfelelően – útmutatók szerint
Mérések lebonyolítása
Az a)–c) pont szerinti méréseken a tanulók három mérési napon vesznek részt.
A tanuló az egyik mérési napon az (1) bekezdésben szereplő mérések közül a szövegértés és a matematika mérésen, a második mérési napon a természettudományi és idegen nyelvi mérésen, a harmadik mérési napon digitális kultúra és történelem mérésen vesz részt, a Hivatal által meghatározott eljárásrend szerint.
Az a) pontban szereplő mérésben (kísérleti 4-5. évf.) érintett tanulók egy mérési napon vesznek részt.
Az (1) bekezdésben meghatározott méréseket az iskoláknak a Hivatal által meghatározott ütemezés szerint kell lebonyolítaniuk.
A mérésekre 2024. március 4. és 2024. június 3. között kerül sor.
A méréseket a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővé tett – digitális mérőeszközök alkalmazásával kell lebonyolítani.
Mérések előkészítése
Az (1) bekezdésben meghatározott mérések előkészítéséhez szükséges, a Hivatal által meghatározott adatokat az iskolák 2023. december 6-ig a Hivatal által meghatározott módon küldik meg a Hivatal részére.
Pályaválasztás előkészítése
Az iskolák a nyolcadik évfolyamos tanulók számára 2023. szeptember 19. és 2023. október 11. között megszervezik az Nkt. 80. § (1a) bekezdése alapján, a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatát a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővé tett – digitális mérő- és támogató eszközökkel, a Hivatal által kiadott eljárásrend alkalmazásával.
A vizsgálat lebonyolításához kapcsolódó adatokat az iskolák a Hivatal részére 2023. október 18-áig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon.
Netfit
A 2023/2024. tanévben a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében (1-4. osztály) 2024. január 9. és 2024. május 10. között szervezik meg.
A mérés eredményeit az érintett iskolák 2024. június 21-ig töltik fel a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt rendszerbe.
Difer
Az általános iskolák 2023. október 13-ig felmérik azon első évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért a pedagógus indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását.
Az általános iskolák 2023. október 27-ig a Hivatal által meghatározott módon jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát.
Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az általános iskolák a kiválasztott tanulókkal 2023. december 8-ig elvégzik.
Szakmai ellenőrzések
2024. január 8. és 2024. április 30. között szakmai ellenőrzés keretében meg kell vizsgálni a Hivatal által kiválasztott nevelési-oktatási intézményekben az Nkt. 27. § (11) bekezdésében foglalt mindennapos testnevelés legalább napi egy testnevelés óra keretében történő megszervezését és annak legfeljebb heti két órával történő kiváltásának módjait és dokumentálását.
Mérésekhez kapcsolódó eladataink:
- a tanulók felkészítése,
- az adatszolgáltatás,
- a mérés megszervezése,
- a korábbi mérés tapasztalatainak felhasználása a pedagógiai munka során,
- a pedagógus továbbképzési terv elkészítése, dokumentálása.
Határidő: Szöveg szerint Felelős: tagintézmény-vezető, érintett nevelők
Feladataink:
- az első évfolyamos tanulók figyelése,
- az érintett kör felmérése,
- a létszámlejelentés, valamint
- a vizsgálatok elvégzése a kiválasztott tanulókkal.
Határidő: Szöveg szerint Felelős: tagintézmény-vezető, 1. o. tanító
6. Versenyek
2023/2024-es tanév versenyterve
Az idei tanévben is benevezzük tanulóinkat, azokra a tanulmányi versenyekre, melyek népszerűek a tanulók és a pedagógusok körében.
Sportversenyek: megyei asztalitenisz versenyek és a Diákolimpia
körzeti-, megyei atlétikai versenyek
körzeti- és megyei futball versenyek
olyan versenyek, amelyre meghívást kapunk.
Tanulmányi versenyek:
A Kisvárdai Tankerületi Központ által kiírt versenyek
Minden olyan egyéb verseny, amire meghívást kapunk.
A tantestület minden tagja szívén viseli a tehetséggondozást, ezért lehetőség szerint mindenki vállalja a tehetséges gyermekek versenyekre való felkészítését.
Tervezett tankerületi versenyek a 2023/2024-es tanévben |
|
||
Helyszín |
Fő |
Verseny |
Költség |
Tornyospálca |
20 |
asztalitenisz |
15.000,- Ft |
Ilk |
40 |
|
10.000,- Ft |
Nyírtass |
4 |
Szép Magyar Beszéd |
kb. 3.000,- Ft |
asztalitenisz |
válogatás után |
Diákolimpia |
ha országosig jutunk kb. 50.000,- Ft |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Az iskolai PR tevékenység
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető
Felelős: Dobosné Kiss Ágnes szaktanár és Balogh István szaktanár
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető
Felelős: Berta Zoltánné 1. osztályos tanító, Tamásné Murin Mónika munkaközösség-vezető
Felelős: tanító nénik
Tartja: Berta Zoltánné 1. osztály tanítója – október hónap
Felelős: Kertész Zoltánné
Tartja: leendő elsős nevelő
Nyílt nap – 2024. március hónap
Valamennyi pedagógusunk óráit megtekinthetik az érdeklődő szülők
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető, valamennyi pedagógus
9. Továbbképzés/Átképzés
Bemutató órák tervezése, munkaközösségen belüli házi bemutatók szervezése, egymás óráinak kölcsönös látogatása, hospitálás.
BECS látogatása a tagintézmény-vezetővel közösen.
Felelős: Csépke Dóra és Tamásné Murin Mónika munkaközösség-vezetők
Egyetemre, főiskolára járó kollégáink :
- ebben a tanévben nincs
Továbbképzés: ingyenes továbbképzésre van lehetőségünk a POK szervezésében.
10. Ellenőrzés, értékelés, mérés
Szakmai ellenőrzés
A szakmai ellenőrzés témakörében az intézményben a következő feladatokat fogjuk ellátni:
érintett nevelők:
Kertész Zoltánné tanfelügyelet
Balogh István Ped. II. fokozat elérése
Faragóné Fülep Alícia Ped. I. fokozat elérése
Hajdu Tünde Ped. II. fokozat elérése
Törvényességi ellenőrzés
Az intézményünknek folyamatosan számolni kell a már minősített kollégák tanfelügyeleti ellenőrzésével és a törvényességi ellenőrzés lehetőségével, ezért feladatunk:
A törvényességi ellenőrzéssel kapcsolatban
Pénzügyi-gazdálkodási ellenőrzés
Ellenőrzési és látogatási szempontok:
- Osztálytermek dekoráltsága, szertárak rendje
- Iskolai dokumentumok megléte (tanmentetek, e-naplók), naprakész vezetése
- A nevelők felkészülése a tanítási órákra, szemléltető eszközök használata,
motiválás. Tanulói aktivitás. Differenciált foglalkoztatás, egyéni bánásmód, új tanulás szervezési technikák alkalmazása a tanítási órákon (az óra eredményessége)
- Ellenőrzés, értékelés, osztályozás folyamatossága dolgozatok javítása (max.10 napon belül)
- A napköziben folyó tanulmányi munka, a szabadidős foglalkozások kihasználtsága.
- Szakkörök szervezettsége, eredményessége
- A testnevelés órák, a tömegsport foglalkozások kihasználtsága
- Félévi és év végi felmérések tapasztalatai.
Az ellenőrzés kiterjed a következő területekre:
Ssz. |
Terület |
Felelős |
Határidő |
Telj. krit. |
Ellenőrizte |
1. |
Alapvető dokumentumok megléte, ismerete |
tagint. vez. |
szept. 15. |
van/nincs |
|
2. |
Kötelező órán felüli órák ellenőrzése |
tagint.vez. |
havonta |
van/nincs |
|
3. |
Iskolai étkeztetés színvonala |
tagint. vez. |
nov. 30 máj. 15. |
megfelelő nem megfelelő
|
|
4. |
Épületek állaga |
tagint.vez. karbantartó |
kéthavonta |
|
|
5. |
Tanügyi nyilvántartás |
tagint.v. |
félévente |
pontos/hiá-nyos |
|
6. |
Dokumentáció |
tagint.v. |
havonta |
van/nincs |
|
7. |
IKT eszközök használata |
tagint. v. |
kéthavonta |
van/nincs |
|
8. |
Éves munkaterv teljesültsége |
tagint.v. |
évente |
% |
|
9. |
Óralátogatás, tanórán kívüli tevékenység ellenőrzése |
tagint.v. |
havi 2 óra |
van/nincs |
|
10. |
Pályázatok ellenőrzése |
p. menedzser és a szakmai vezető |
havonta |
van/nincs |
|
10. |
Technikai dolgozók ellenőrzése |
tagint.v. |
havonta |
van/nincs |
|
Az ellenőrzéssel a hatékony működést segítjük elő.
Célunk az iskolai élet minden területén a tájékozódás, a segítségnyújtás.
A tapasztaltak alapján észlelt hiányosságok feltárása során feladatunk:
a hibák javítása, a hiányosságok pótlása.
Óralátogatásra, értékelésre jogosultak: igazgató, tagintézmény-vezető, intézményvezető-helyettesek, munkaközösség-vezetők, BECS.
Idegen személy csak az igazgató, tagintézmény-vezető jóváhagyásával látogathat tanórát.
Naplóellenőrzés: E-napló szűrőprogrammal
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető
10. Külső kapcsolataink
Szülőkkel – szülői értekezlet
Felelős: osztályfőnökök
fogadóórák
Felelős: szaktanárok
szülői munkaközösséggel
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető
rendezvényeink
Felelős: valamennyi pedagógus
projektnapok, hetek
Felelős: valamennyi pedagógus
Tanulóinkkal – DÖK üléseken
Intézményvezetői fogadóóra - hétfő 14:00-15:00
kedd 10:00-10:45
Gyermekvédelmi felelős fogadó órája:
szerda 14:00-15:00 óráig
Felelős: Mikita Zoltánné gyvf.
Kisvárdai Tankerületi Központ, POK, OH
Felelős: Kertész Zoltánné tag intézmény-vezető,
Nevelési Tanácsadó
Gyermekjóléti Szolgálat
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető,
Védőnő/Iskolaorvos/fogorvos
Felelős: Petiné Szabó Erika iskolatitkár
Fejlesztő pedagógusokkal, Logopédiai Szolgálat
Felelős: Tamásné Murin Mónika fejlesztő pedagógus
Testvériskolai kapcsolatok – Szepsi Kéttanítási Nyelvű Alapiskola
Felelős:Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető, Csépke Dóra
Tunyogmatolcsi Petőfi Sándor Általános Iskola
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető, Csépke Dóra
Kérem, a jelen munkaterv elfogadását a 2023/2024-es tanévre és ehhez minden kollégám lelkiismeretes munkáját a végrehajtás során!
Minden kollégámnak erőt, egészséget, eredményes tanévet kívánok:
Kertész Zoltánné
tagintézmény-vezető
Mellékletek: alsós munkaközösség munkaterve
felsős munkaközösség munkaterve
művészi tevékenység munkaterve
ÖKO-Iskola munkaterve
DÖK munkaterve
gyermek-és ifjúságvédelmi munkaterv
Határozat – tervezet
1/2023.(09.15.) NT. számú
határozata:
A nevelőtestület az intézmény 2023/2024. tanévi munkatervét megtárgyalta és elfogadta.
Anarcs, 2023. szeptember 15.
Kertész Zoltánné
tagintézmény-vezető