A jó iskola kérdése nem az, hogy lássuk, mit nem tudsz, hanem, hogy “mit tudsz”, a te sajátos képességeid (és az intelligenciák legalább nyolcféle formája) szerint. (Vekerdy Tamás)
MUNKATERV
TORNYOSPÁLCAI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ALAPFOKÚ MŰVÉSZETI ISKOLA
részére
2018. szeptember 1-jétől a 2019. augusztus 31-ig terjedő időszakra
2018. szeptember 01.
Készítette: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető A munkaterv felépítése
BEVEZETÉS
1.1 Tárgyi feltételek
1.1.1 Tanulócsoportok száma, létszáma, jellegzetességei
1.2 Személyi feltételek
1.3 Munkaközösségeink
1.4 Tisztségviselők
1.5 Szakleltárosok
1.6 Érdekképviseletek az iskolában
1.7 Az intézményi szervezetek
2.1 Szünetek
2.1.1 Tanítás nélküli munkanapok felhasználása
2.2 Szülői értekezlet
2.2.1 Fogadóórák
2.2.2 Szülők képviselőtestületi ülései
2.2.3 Réteg szülői értekezlet
2.3 Munkaértekezletek
2.3.1 Osztályozó értekezletek
2.4 Bizonyítványosztás
2.4.1 Félévi testületi értekezlet
2.5 Ballagás
2.6 Évzáró
2.7 Tanévzáró testületi értekezlet
2.8 Tantestületi nevelési értekezletek
2.9 Iskolavezetőségi értekezletek
2.10 Hit- és vallásoktatás ideje és helye
3.1 A 2018-2019. tanév feladatai
11.1 A tantestület záradéka
11.2 A Szülői Munkaközösség záradéka
14.3 A DÖK záradéka
A 2018/2019. tanévre vonatkozó munkaterv a vonatkozó jogszabályi előírások alapján, így többek között
és az egyes oktatást szabályozó miniszteri rendeletek módosításáról alapján került összeállításra. A munkatervben figyelembe vételre kerültek az intézmény működését, tevékenységét meghatározó fontosabb belső szabályozások is, így különösen:
- az intézmény Pedagógiai Programja,
- az intézmény SZMSZ-e
- az intézmény Házirendje
- az intézményben működő szervezetek működési dokumentumai.
Az iskolai tantermek és szaktantermek száma, azok kihasználtsága:
Iskolánk 8tanteremmel rendelkezik:
Ebből: 4 alsós tanterem
4felsős tanterem
Rendelkezésre áll:
1 számítástechnika
1 technika terem
1 fejlesztő szoba
Egyéb termeink:
- 1 szertár (fizika, kémia)
- 1 szertár (történelem, földrajz)
- 1 szertár (felsős, irattár)
- 1 szertár (alsós +hangtechnika)
- 1 fejlesztőpedagógiai terem, logopédiai terem
- 1 iroda + fénymásoló helyiség
- 1 tanári szoba
- 1 igazgatói szoba
- 1 takarítói szoba
- 1 karbantartói szoba
Tornaterem:
- 2 öltöző
- 2 vizesblokk
Egyéb helyiségek:
- 1 aula
- 4 vizesblokk
- 2 mozgáskorlátozott mosdó
- 1 szertár
- 1 orvosi szoba
Iskolánkban minden terem legalább 16 óráig foglalt
1.1.1. Tanulócsoportok száma, létszáma, jellegzetességei
1.1.2. Az iskola tanulólétszáma: 95 fő
36 fő → alsós
59 fő → felsős
Tanulóink 8 tanulócsoportban sajátíthatják el az ismereteket.
- alsó tagozatban 4 osztály
- felső tagozatban 4 osztály
Csoportbontásban oktatjuk:
Az idei tanévben nem oktatunk.
Az osztályok és az osztálylétszámok:
Évfolyamok |
Létszám |
Osztályfőnök |
Egyéb információ |
|
|
|
|||
SNI |
BTMN |
HH |
HHH |
GYVK |
Ingyen étkezők |
Kedv. étkező |
|||
1. évfolyam
|
5 fő |
Piszár Zoltánné |
2 fő |
0 fő |
0 fő |
0 fő |
2 fő |
2 fő |
2 fő |
|
|
|
|
|
|||||
2. évfolyam |
12 fő |
Tamásné Murin Mónika |
0 fő |
0 fő |
3 fő |
0 fő |
6 fő |
6 fő |
6 fő |
|
|
|
|
|
|||||
3. évfolyam |
9 fő |
Ács Imréné |
0 fő |
2 fő |
4 fő |
1 fő |
8 fő |
8 fő |
1 fő |
|
|
|
|
|
|||||
4. évfolyam |
10 fő |
Kocsis Noémi |
0 fő |
3 fő |
2 fő |
4 fő |
4 fő |
7 fő |
3 fő |
|
|
|
|
|
|||||
Alsó összesen: 36 fő Átlaglétszám: 9 fő/osztály |
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
5. évfolyam |
16 + 1fő |
Dobosné Kiss Ágnes |
2 fő |
4 fő |
2fő |
4 fő |
7 fő |
11 fő |
5 fő |
|
|
|
|
|
|||||
6. évfolyam |
11 + 1fő |
Simon Nóra |
1 fő |
2 fő |
3 fő |
1 fő |
7 fő |
6 fő |
4 fő |
|
|
|
|
|
|||||
7. évfolyam |
16 fő |
Csépke Dóra |
0 fő |
4 fő |
0 fő |
3 fő |
6 fő |
7 fő |
6 fő |
|
|
|
|
|
|||||
8. évfolyam |
12 + 1 fő |
Balogh István |
0 fő |
1 fő |
1 fő |
1 fő |
4 fő |
5 fő |
5 fő |
|
|
|
|
|
|||||
Felső összesen: 59 fő Átlaglétszám: 14,75 fő/osztály |
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
Összesen: |
91 + 3 fő = 94 fő |
8 fő |
5 fő |
15 fő |
15 fő |
14 fő |
43 fő |
57 fő |
43 fő |
Az iskolai átlaglétszám osztályonként 11,38 fő. (8 osztállyal számolva) Tanulóink 12 tanulócsoportot alkotnak:
Napközi – Tanulószobai csoport
A 2011. évi CXC. – A nemzeti köznevelési törvény 27.§ (2) értelmében a nevelés-oktatást a délelőtti és délutáni tanítási időszakban olyan módon szervezzük meg, hogy a foglalkozások legalább tizenhat óráig tartsanak. A délutáni foglalkozások zömét a napközis órák jelentik. A napközis foglalkozásokat az 1 – 8. évfolyam számára szervezzük összevont csoportokban (összesen 2 csoport).
1.2 Személyi feltételek
12 pedagógus álláshely
név |
tisztség |
szak |
Kertész Zoltánné |
tagintézmény-vezető |
magyar-történelem |
Piszár Zoltánné |
1. osztály osztályfőnöke tankönyvfelelős |
tanító |
Tamásné Murin Mónika |
2. osztály osztályfőnöke fejlesztőpedagógus |
tanító, fejlesztőpedagógus |
Ács Imréné |
3. osztály osztályfőnöke felsős munkaközösségvezető gyermek-és ifjúságvédelmi felelős |
tanító |
Kocsis Noémi |
4. osztály osztályfőnöke baleset és tűzvédelmi felelős |
tanító |
Dobosné Kiss Ágnes |
5. osztály osztályfőnöke |
matematika-kémiainformatika |
Simon Nóra |
6. osztály osztályfőnöke |
magyar-ukrán |
Csépke Dóra |
7 . osztály osztályfőnöke, felsős munkaközösség-vezető DÖK segítő tanár |
tanító-történelem |
Balogh István |
8. osztály osztályfőnöke, videófelelős |
biológia-technika |
Nagy Attila |
DSK elnöke |
földrajz-testnevelés |
Berta Zoltánné |
napközis nevelő |
tanító |
Sándor Judit |
fénykép és facebook felelős |
angol |
Iskolánk más tagintézményéből átjáró kollégák (3 fő) o Molnárné Bacskai Ilona (Tornyospálca – ének-zene, heti 4 óra) o Szikoráné Gonda Ilona (Tornyospálca – rajz, heti 4 óra))
o Torony Józsefné (Tornyospálca – informatika, heti 5 óra)
o Kovács Viktória gyógypedagógus (heti 5 óra)
Pedagógusaink általuk tanított tantárgyak, ellátott további feladatok, és azok óraszámait a tantárgyfelosztás tartalmazza.
Pedagógiai munkához kapcsolódó adminisztráció:
! Osztály/csoportnaplók megnyitása: 2018. szeptember 03.
! Tanulók beírása, törzslapok megnyitása: 2018. szeptember 03.
! Tanórán kívüli foglalkozások naplóinak megnyitása: 2017. szeptember 03. !Tanmenetek elektronikus e-küldése: 2018. szeptember 15.
! E-tanmenetek feltöltése 2018. szeptember 15.
!Végleges: 2018. szeptember 20.
Pedagógiai munkát közvetlenül segítő:
- fejlesztőpedagógus (saját pedagógus):
- gyógypedagógus ( Tankerületi Központ):
segíti az oktató – nevelő munkát.
A nem pedagógus munkakörben foglalkoztatottak létszáma: 5 fő
iskolatitkár: Takácsné Baglyos Klára
szakképzettsége: olasz szakos középiskolai tanár
Technikai személyzet: karbantartó: Ragány Gábor takarító: Csépke Zoltánné
Linzenbold Piroska
Takács Bertalanné
alsós munkaközösség tagjai: Ács Imréné – munkaközösség-vezető
Berta Zoltánné
Kocsis Noémi
Piszár Zoltánné
Tamásné Murin Mónika
felsős munkaközösség
tagjai: |
Balogh István Csépke Dóra - munkaközösség-vezető |
|
Dobosné Kiss Ágnes |
|
Kertész Zoltánné |
|
Sándor Judit |
|
Nagy Attila |
|
Simon Nóra |
1.5 Tisztségviselők
pályaválasztási felelős: Balogh István gyermek- és ifjúságvédelmi felelős: Ács Imréné DÖK segítő pedagógus: Csépke Dóra tűz- és munkavédelmi felelős: Kocsis Noémi tankönyvfelelős: Piszár Zoltánné videofelelős, vöröskeresztes tanárelnök: Balogh István fotó és facebook felelős: Sándor Judit DSK felelős– Nagy Attila
Útravaló-Macika koordinátor – Simon Nóra faliújság: minden nevelő havi váltásban díszítés: minden nevelő
1.5 Szakleltárak magyar: Simon Nóra történelem: Csépke Dóra angol nyelvi: Sándor Judit földrajz: Nagy Attila testnevelés: Nagy Attila technika: Balogh István matematika: Dobosné Kiss Ágnes fizika: Barkaszi Lajos kémia: Dobosné Kiss Ágnes biológia: Balogh István Rajz: Csépke Dóra ének: Csépke Dóra alsós: Tamásné Murin Mónika napközi: Kocsis Noémi és Berta Zoltánné informatika: Dobosné Kiss Ágnes
1.6. Érdekképviseletek az iskolában
Nem működik az intézményben
1.7 Az intézményi szervezetek
Intézményünkben a dolgozók összessége adja az alkalmazotti közösséget.
Az alkalmazotti közösség joggyakorlásával kapcsolatos feladatok ellátását az intézményvezető végzi.
Az alkalmazotti közösséggel kapcsolatos feladataink:
- az alkalmazotti közösség összehívása, és a jogkörébe tartozó ügyek megtárgyalása.
A nevelő-testület az intézmény pedagógus munkakört betöltő pedagógusaiból áll, jelenlegi létszáma 12 fő.
A testület adott évi feladatait és értekezleteit jelen munkaterv tartalmazza.
A nevelőtestület működésével kapcsolatos feladataink:
a nevelőtestület hatékony működésének biztosítása munkaértekezletek segítségével, ennek érdekében az értekezletek összehívása, az értekezleteken a megfelelő tájékoztatási feladatok ellátása, beszámolás, joggyakorlás, a döntések továbbítása.
Az intézményünkben a következő szakmai közösségek működnek:
A szakmai közösségek a tanévben folytatandó munkájukról saját munkatervet készítenek szeptember 20ig.
A szakmai közösségek működtetetésével kapcsolatos feladatunk: a közösségek működésének szakmai támogatása, a közösség joggyakorlásának biztosítása.
A diákönkormányzatot segítő tanár: Csépke Dóra A diákönkormányzattal kapcsolatos feladatok:
Gyermek- és ifjúságvédelmi munka:
A gyermek- és ifjúságvédelmi felelős: Ács Imréné
A gyermek- és ifjúságvédelemmel kapcsolatos feladatok:
A szülői szervezettel kapcsolatos feladatok: tájékoztatási és koordinációs feladatok,
segítségnyújtás a joggyakorlásban.
9. Tanév rendje
A tanév, a tanítási év
2. § (1) A nevelési-oktatási intézményekben a munkát a tanév, ezen belül a tanítási év keretei között kell megszervezni.
(2) Ha e rendelet másképp nem rendelkezik, a 2018/2019. tanévben a tanítási év első tanítási napja 2018. szeptember 3. (hétfő) és utolsó tanítási napja 2019. június 14. (péntek). A tanítási napok száma - ha e rendelet másképp nem rendelkezik - száznyolcvanegy nap. A nappali oktatás munkarendje szerint működő szakgimnáziumban százhetvenkilenc, gimnáziumban, szakközépiskolában és szakiskolában száznyolcvan nap a tanítási napok száma.
A Magyar Közlöny 2018. június 14-én kihirdetésre került az emberi erőforrások minisztere 13/2018. (VI. 14.) EMMI rendelet a 2018/2019. tanév rendjéről.
A tanév, a tanítási év
A nevelési-oktatási intézményekben a munkát a tanév, ezen belül a tanítási év keretei között kell megszervezni.
A 2018/2019. tanévben a tanítási év első tanítási napja 2018. szeptember 3. (hétfő) és utolsó tanítási napja 2019. június 14. (péntek). A tanítási napok száma száznyolcvanegy nap.
A tanítási év első féléve 2019. január 25-ig tart. Az iskolák 2019. február 1-ig értesítik a tanulókat, kiskorú tanuló esetén a szülőket az első félévben elért tanulmányi eredményekről. Az értesítést ettől a naptól számított öt munkanapon belül kell megküldeni.
Az első félév és a tanítási év utolsó napját követő tizenöt napon belül az iskoláknak nevelőtestületi értekezleten el kell végezniük a pedagógiai munka elemzését, értékelését, hatékonyságának vizsgálatát. A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet tájékoztatás céljából meg kell küldeni az iskolaszéknek, az intézményi tanácsnak és a fenntartónak.
A tanítási évben nevelőtestületi értekezleten el kell végezni az adott intézményre vonatkozó, az országos kompetenciamérés, a nyelvi mérés, a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulókkal kapcsolatos támogató rendszer, valamint a NETFIT® rendszer szerinti fizikai fittségi mérések legutolsó rendelkezésre álló adatainak elemzését, értékelését. A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet tájékoztatás céljából meg kell küldeni az iskolaszéknek, az intézményi tanácsnak és a fenntartónak.
Tanítási szünet a tanítási évben, a tanítás nélküli munkanapok
A tanítási évben - a tanítási napokon felül - a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra az általános iskolában és az alapfokú művészeti iskolában hat munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, amelyből egy tanítás nélküli munkanap programjáról - a nevelőtestület véleményének kikérésével - az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni, egy tanítás nélküli munkanap kizárólag pályaorientációs célra használható fel.
Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2018. október 26. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2018. november 5. (hétfő).
A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2018. december 21. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2019. január 3. (csütörtök).
A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2019. április 17. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2019. április 24. (szerda).
Az iskola a meghatározott szünetek mellett - a tanítási év kezdő és befejező napjának változatlanul hagyásával - más időpontban is adhat a tanulóknak szünetet, valamint a szünetek kezdő és befejező napját módosíthatja, ha - azNkt. 30. § (2)és(3) bekezdésébenmeghatározottak megtartásával - heti pihenőnapon tartott tanítási nappal ehhez a szükséges feltételeket megteremti.
A nemzetiségi oktatásban részt vevő iskolák a meghatározott időpontoktól eltérhetnek, továbbá a bekezdésben meghatározottak szerint a tanulók részére szünetet adhatnak, ha azt a nemzetiségi hagyományok vagy az anyanemzet hagyományai indokolják.
A szabályozott szünetek napjain, ha azok munkanapra esnek, az iskolának - szükség esetén - gondoskodnia kell a tanulók felügyeletéről. A felügyelet megszervezéséről több iskola közösen is gondoskodhat.
A jogszabály által országosan, egységesen elrendelt munkanap-áthelyezést - azNkt. 30. § (1)bekezdéseértelmében - a nevelési-oktatási intézményekben is alkalmazni kell.
Természetesen helyi döntés alapján lehetőség van e napokon tanítás nélküli munkanap tartására, illetve tanítási szünet elrendelésére, de utóbbi esetben csak a törvényben megszabott garanciák megtartása mellett.
A témahetek megszervezése
A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló20/2012.(VIII. 31.) EMMI rendelet(a továbbiakban:R.)7. § (4) bekezdéseszerinti projektoktatást lehetővé tevő témaheteket a tanítási évben az oktatásért felelős miniszter az alábbi időpontok szerint hirdeti meg:
a) „Pénz7” pénzügyi és vállalkozói témahét 2019. február 25. és 2019. március 1. között,
b) Fenntarthatósági Témahét 2019. március 18. és 2019. március 22. között,
c) Digitális Témahét 2019. április 8. és 2019. április 12. között.
A nevelési-oktatási intézmény a munkatervében meghatározott módon részt vehet a témahetekhez kapcsolódó programokon, továbbá a tantervben előírt, az adott témával összefüggő tanítási órákat, foglalkozásokat a témahét keretében megszervezheti.
2.1.1. Tanítás nélküli munkanapok felhasználása: 6 nap
Családi nap
Intézményi önértékelés
Czóbel-diáknap
Pályaorientációs nap
5.nap:
DÖK nap
6. nap:
Év végi osztálykirándulások
2.2. Szülői értekezletek időpontjai
2018. szeptember 24. (hétfő) 17 óra (összevont + osztály)
2019. május 2. -10. (csütörtök-péntek)
2.2.1. Fogadóórák
Egyénileg a nevelők beosztása szerint.
A hirdetőtáblán megtalálják a szülők.
Az iskola védőnője is részt vesz a fogadó órákon, ha kérjük.
2.2.2. Szülői munkaközösség megbeszélései
2018. szeptember 24. (hétfő) 16:30 óra
2018. november 19. (hétfő) 17 óra
Rendkívüli szülői értekezlet
pályaválasztási: ha a szülők igényt tartanak rá táborozói /a táborok előtt később meghatározott időpontban/
Rendkívüli szülői értekezletet bármely osztályfőnök tarthat, előtte be kell jelentenie az iskolavezetésnek.
2.3. Munkaértekezletek
- 2018. augusztus 30. (csütörtök)
- 2019. szeptember 17. (hétfő)
- 2018. október 2. (kedd)
- 2018. november 7. (szerda)
- 2018. december 6. (csütörtök)
- 2019. január 7. (hétfő)
- 2019. február 5. (kedd)
- 2019. március 20. (szerda)
- 2019. május 18. (csütörtök)
2.3.1. Osztályozó értekezletek
2.4. I. félévi bizonyítványosztás: 2019. február 1. (péntek)
2.4.1. Félévi tantestületi értekezlet: 2019. február 8. (péntek) 14 óra
2.5. Ballagás: 2019. június 15. (szombat) 9 óra
2.6. Évzáró: 2019. június 16. (szombat) 9 óra
2.7. Tanévzáró tantestületi értekezlet: 2018. június 21. (péntek) 9 óra
2.8. Tantestületi nevelési értekezlet: 2018. október 2. (kedd)
Az intézményi ellenőrzés és a pedagógus minősítések, belső ellenőrzés tapasztalatai
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető
Csépke Dóra mkv. ,
2019. február 5. (kedd)
BECS munkájáról beszámoló
Felelősök: BECS Csépke Dóra és Tamásné Murin Mónika
2.9. Iskolavezetőségi értekezletek:
Havonta egy alkalommal, szükség illetve aktualitások szerint Iskolavezetőség tagjai: intézményvezető l fő intézményvezető-helyettes 1 fő tagintézmény-vezetők 3 fő
Kibővített iskolavezetőség tagjai:
8 fő munkaközösség-vezetők
2.10. Hit- és vallásoktatás, erkölcstanoktatás ideje és helye
Tanrendi hit- és vallásoktatás ideje és helye
Helye: az osztály tanterme és a 3. sz. tanterem Ideje: az iskolai órarendbe beépítve.
A Tornyospálca Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Czóbel Minka Tagintézménye dolgozói vállaljuk, hogy partnereink igényeit minél teljesebb körben kielégítjük, s rugalmasan alkalmazkodunk az intézményünket érintő kihívásokhoz, s mindezekkel összhangban a gyermekközpontú intézményrendszer továbbfejlesztésén dolgozunk. Törekszünk arra, hogy esztétikus, családias környezetben neveljük gyermekeinket. Célunk, hogy az iskoláskorú gyermekek, valamint a szülők és a fenntartó igényeinek, elvárásainak megfeleljünk.
3.1 A 2018/2019. tanév feladatai
rendszeres mozgásba, a biológia szakkörön is kiemelt figyelmet fordítunk erre a területre.
11. Hagyományaink - ünnepségeink
Évnyitó - 2018. szeptember 3. (hétfő) 8 óra
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető,
Piszár Zoltánné tanító
Felelős: Csépke Dóra és Dobosné Kiss Ágnes tanár mkv. + osztályfőnökök
Felelős: Csépke Dóra DÖK segítő tanár
2018. szeptember 26. (szerda)
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető
Ács Imréné és Csépke Dóra munkaközösség-vezető
Felelős: minden nevelő
Felelős: osztályfőnökök
Felelős: Csépke Dóra – Nagy Attila
Felelős: Sándor Judit és Kocsi Noémi nevelők
Felelős: Ács Imréné alsós munkaközösség-vezető
Csépke Dóra felsős munkaközösség-vezető
Felelős: osztályfőnökök
Felelős: Simon Nóra
Felelős: minden nevelő
Felelős: Simon Nóra irodalom szakkör vezetője
Felelős: Csépke Dóra DÖK segítő tanár
Vitai Mihályné mv.
Felelős: Dobosné Kiss Ágnes – Balogh István
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető
Felelős: osztályfőnökök
Felelős: Simon Nóra irodalom szakkör
Felelős: Alsó tagozatos nevelők műsor, felsős nevelők dekoráció
Felelős: irodalom szakkör Simon Nóra
Felelős: Csépke Dóra tánctanár
Felelős: Csépke Dóra és Balogh István
A megemlékezéseket az osztálynaplóban piros beírással kell rögzíteni.
5. Iskolai és országos mérések kronológiai sorrendben
Bementi – kimeneti méréseket
Alsó tagozaton: matematika
magyar tantárgyakból
Felső tagozaton: matematika
magyar tantárgyakból
Határidő: 2018. szeptember 30. – 2019. június 3.
Javítás, kiértékelés: 2018. október 15. – 2019. június 30.
Országos mérések:
Országos mérés, értékelés, szakmai ellenőrzés elrendelése
AzNkt. 80. § (1) bekezdésealapján, azR. 79. § (6) bekezdésébenmeghatározott méréseket, értékeléseket a 2018/2019. tanévben a Hivatal szervezi meg 2019. május 29. napjára. A mérés napja tanítási napnak minősül, amelyet az érintett tanulók a mérésben való részvétellel teljesítenek, további kötelező tanórai foglalkozás a művészeti és a testnevelés órák kivételével számukra nem szervezhető. A méréshez szükséges adatokat az érintett nevelési-oktatási intézmények a Hivatal részére 2018. november 23-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon.
A Hivatal 2020. február 28-ig országos, intézményi és fenntartói szintű elemzéseket készít, majd megküldi az intézményi szintű elemzéseket az intézmények vezetőinek, az intézményi és a fenntartói szintű elemzéseket a fenntartóknak, továbbá azokat a honlapján nyilvánosságra hozza. A Hivatal az országos elemzést megküldi az oktatásért felelős miniszternek.
A tanulók idegen nyelvi szövegértési készségeit vizsgáló mérőeszközöket a Hivatal készíti el, a mérést az iskola pedagógusai 2019. május 22-én végzik el a Hivatal által az iskolákhoz eljuttatott mérőeszközök alkalmazásával. Az iskola a mérést saját döntése alapján kiegészítheti az idegen nyelvi szóbeli tudásfelméréssel is az érintett tanulóknál. A méréshez szükséges adatokat az érintett nevelésioktatási intézmények a Hivatal részére 2018. november 23-ig, az elvégzett iskolai vizsgálatok tanulói és intézményi adatait 2019. június 12-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon. A mérések eredményét az érintett iskola a Hivatal által közzétett javítókulcsok alapján állapítja meg, és az eredményeket idegen nyelvenként és évfolyamonként lebontva a honlapján, annak hiányában a helyben szokásos módon teszi közzé 2019. június 12-ig.
A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2018. október 12-éig felmérik azon első évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért a tanító indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását. Az igazgatók 2018. október 26-ig a Hivatal által meghatározott módon jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az iskoláknak a kiválasztott tanulókkal 2018. november 30ig kell elvégezniük.
A 2018/2019. tanévben azNkt. 80. § (9) bekezdésealapján, országos mérés, értékelés keretében a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát az iskoláknak - az 1-4. évfolyamon, valamint a felnőttoktatásban tanulók kivételével - a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2019. január 9. és 2019. április 26. között kell megszervezniük. A mérés eredményeit az érintett nevelési-oktatási intézmények 2019. május 31-ig töltik fel a NETFIT® rendszerbe.
A Hivatal 2019. január 2. és 2019. március 29. között szakmai ellenőrzés keretében megvizsgálja az óvodákban az óvodába járási kötelezettség teljesítését és dokumentálását.
Az ellenőrzésről készült jelentést a Hivatal 2019. június 28-ig küldi meg az oktatásért felelős miniszter részére.
Feladataink:
- a tanulók felkészítése,
- az adatszolgáltatás,
- a mérés megszervezése,
- a korábbi mérés tapasztalatainak felhasználása a pedagógiai munka során.
Határidő: Szöveg szerint Felelős: tagintézmény-vezető, érintett nevelők
Feladataink:
- az első évfolyamos tanulók figyelése,
- az érintett kör felmérése,
- a létszámlejelentés, valamint
- a vizsgálatok elvégzése a kiválasztott tanulókkal.
Határidő: Szöveg szerint Felelős: tagintézmény-vezető, 1. o. tanító
.
6. Versenyek
2018/2019. tanév verseny terve
Az idei tanévben is benevezzük tanulóinkat, azokra a tanulmányi versenyekre, melyek népszerűek a tanulók és a pedagógusok körében.
Sportversenyek: megyei asztalitenisz versenyek és a Diákolimpia körzeti-, megyei atlétikai versenyek körzeti- és megyei futball versenyek olyan versenyek, amelyre meghívást kapunk.
Tanulmányi versenyek:
A Kisvárdai Tankerületi Központ által kiírt versenyek
Minden olyan egyéb verseny, amire meghívást kapunk.
A tantestület minden tagja szívén viseli a tehetséggondozást, ezért lehetőség szerint mindenki vállalja a tehetséges gyermekek versenyekre való felkészítését.
Tervezett tankerületi versenyek a 2018/2019-es tanévben |
|
|
Helyszín |
Fő |
Verseny |
Tornyospálca |
20 |
mesemondó |
Tornyospálca |
20 |
Szép Magyar Beszéd |
Mándok |
20 |
történelem |
Mezőladány |
8 |
helyesírási |
Eperjeske |
8 |
matematika |
Mándok |
16 |
szavaló |
Egyéb |
2 csapat |
katasztrófavédelmi, vöröskeresztes |
Czóbel diáknapok |
100 |
Díjazás: 40.000 Ft |
asztalitenisz |
válogatás után |
Diákolimpia |
atlétika |
válogatás után |
Diákolimpia |
Nyírkarász |
|
tájfutó |
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető
Felelős: Sándor Judit - szaktanár
Felelős: Simon Nóra magyartanár
Felelős: Piszár Zoltánné és Ács Imréné munkaközösség-vezető
Felelős: tanító nénik
Tartja: Piszár Zoltánné tanító – október hónap
Felelős: Kertész Zoltánné
Tartja: leendő elsős nevelő
Valamennyi pedagógusunk óráit megtekinthetik az érdeklődő szülők
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető
valamennyi pedagógus
Bemutató órák tervezése, munkaközösségen belüli házi bemutatók szervezése, egymás óráinak kölcsönös látogatása, hospitálás.
BECS látogatása a tagintézmény-vezetővel közösen.
Felelős: Csépke Dóra és Vitai Mihályné munkaközösség-vezetők
Egyetemre, főiskolára járó kollégáink :
- ebben a tanévben nincs
Továbbképzés: ingyenes továbbképzésre van lehetőségünk erre jelentkezőt kérek!
Minden nevelő végezze el a KRÉTA továbbképzést! 30 órás tanúsítványt ad!
10. Ellenőrzés, értékelés
A szakmai ellenőrzés témakörében az intézményben a következő feladatokat fogjuk ellátni:
Kertész Zoltánné
Az intézményünknek folyamatosan számolni kell a törvényességi ellenőrzés lehetőségével, ezért feladatunk:
A törvényességi ellenőrzéssel kapcsolatban
Számlák továbbítása a tankerületbe – határidők betartása.
Ellenőrzési és látogatási szempontok:
- Osztálytermek dekoráltsága, szertárak rendje
- Iskolai dokumentumok megléte (tanmentetek, e-naplók), naprakész vezetése
- A nevelők felkészülése a tanítási órákra, szemléltető eszközök használata, motiválás. Tanulói aktivitás. Differenciált foglalkoztatás, egyéni bánásmód, új tanulás szervezési technikák alkalmazása a tanítási órákon (az óra eredményessége)
- Ellenőrzés, értékelés, osztályozás folyamatossága dolgozatok javítása (max.10 napon belül)
- A napköziben folyó tanulmányi munka, a szabadidős foglalkozások kihasználtsága.
- Szakkörök szervezettsége, eredményessége
- A testnevelés órák, a tömegsport foglalkozások kihasználtsága
- Félévi és év végi felmérések tapasztalati.
Az ellenőrzés kiterjed a következő területekre:
Ssz. |
Terület |
Felelős |
Határidő |
Telj. krit. |
Ellenőrizte |
1. |
Alapvető dokumentumok megléte, ismerete |
tagint. Vez. |
szept. 15. |
van/nincs |
|
2. |
Kötelező órán felüli órák ellenőrzése |
tagint.vez. |
havonta |
van/nincs |
|
3. |
Iskolai étkeztetés színvonala |
tagint. Vez. |
nov. 30 máj. 15. |
megfelelő nem megfelelő
|
|
4. |
Épületek állaga |
tagint. V. karbantartó |
kéthavonta |
|
|
5. |
Tanügyi nyilvántartás |
tagint.v. |
félévente |
pontos/hián yos |
|
6. |
Dokumentáció |
tagint.v. |
havonta |
van/nincs |
|
7. |
IKT eszközök használata |
tagint. V. |
kéthavonta |
van/nincs |
|
8. |
Éves munkaterv teljesültsége |
tagint.v. |
évente |
% |
|
9. |
Óralátogatás, tanórán kívüli tevékenység ellenőrzése |
tagint.v. |
havi 2 óra |
van/nincs |
|
10. |
Pályázatok ellenőrzése |
p. menedzser és a szakmai vezető |
havonta |
van/nincs |
|
10. |
Technikai dolgozók ellenőrzése |
tagint.v. |
havonta |
van/nincs |
|
Az ellenőrzéssel a hatékony működést segítjük elő.
Célunk az iskolai élet minden területén a tájékozódás, a segítségnyújtás.
A tapasztaltak alapján észlelt hiányosságok feltárása során feladatunk: a hibák javítása, a hiányosságok pótlása.
Óralátogatásra, értékelésre jogosultak: igazgató, tagintézmény-vezető, intézményvezető-helyettesek, munkaközösség-vezetők, BECS.
Idegen személy csak az igazgató, tagintézmény-vezető jóváhagyásával látogathat tanórát.
Naplóellenőrzés: E-napló szűrőprogrammal
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető
11. Külső kapcsolataink Szülőkkel – szülői értekezlet
Felelős: osztályfőnökök
fogadó órák
Felelős: szaktanárok
szülői munkaközösséggel
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető
rendezvényeinken
Felelős: valamennyi pedagógus
projektnapok, hetek
Felelős: valamennyi pedagógus
Tanulóinkkal – DÖK üléseken
Intézményvezetői fogadóóra - hétfő 14:00-15:00
kedd 9:00-9:45
Gyermekvédelmi felelős fogadó órája:
hétfő 14:00-15:00 óráig
Felelős: Ács Imréné gyvf.
Kisvárdai Tankerületi Központ, POK, OH
Felelős: Kertész Zoltánné tag intézmény-vezető,
Nevelési Tanácsadó
Gyermekjóléti Szolgálat
Felelős: Kertész Zoltánné tag intézmény-vezető, Védőnő/Iskolaorvos/fogorvos
Felelős: Takácsné Baglyos Klára iskolatitkár
Fejlesztő pedagógusokkal, Logopédiai Szolgálat
Felelős: Tamásné Murin Mónika fejlesztő pedagógus
Testvériskolai kapcsolatok – Szepsi Kéttanítási Nyelvű Alapiskola
Felelős: Kertész Zoltánné tag intézmény-vezető, Csépke Dóra
Tunyogmatolcsi Petőfi Sándor Általános Iskola
Felelős: Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető, Csépke Dóra
Kérem, a jelen munkaterv elfogadását a 2018/2019-as tanévre és ehhez minden kollégám lelkiismeretes munkáját a végrehajtás során!
Minden kollégámnak erőt, egészséget, eredményes tanévet kívánok:
Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető
Mellékletek: alsós munkaközösség munkaterve
felsős munkaközösség munkaterve DÖK munkaterve
gyermek-és ifjúságvédelmi munkaterv
SZMK munkaterve
Határozat – tervezet
1/2018.(09. 17.) NT. számú határozata:
A nevelőtestület az intézmény 2018/2019. tanévi munkatervét megtárgyalta és elfogadta.
Anarcs, 2018. szeptember 17.
Kertész Zoltánné tagintézmény-vezető